3 роки
Соціальний розвиток
Дитинка:
- наслідує дорослих та дітей, з якими бавиться
- несподівано проявляє особливу симпатію по відношенню до знайомих дітей, з якими зазвичай бавиться
- бере участь в іграх
- розуміє поняття “мій” та “його/її”
Емоційний розвиток
Дитинка:
- відкрито демонструє симпатію до к/чогось
- проявляє широкий спектр емоцій
- до 3-х років починає легко переносити те, що батьків немає поруч
- “протестує” проти змін у режимі дня
Когнітивний розвиток
Дитинка:
- бавиться механічними іграшками
- правильно співставляє об'єкт в руці або кімнаті з картинкою в книжці
- бавиться з ляльками, тваринками, людьми, вигадуючи різноманітні історії
- сортує предмети за кольором і формою
- складає пазли з трьох-чотирьох елементів
- розуміє поняття “два”
Мовний розвиток
Дитинка:
- виконує двох-трьохкомпонентні прохання
- впізнає та називає майже всі прості предмети та картинки
- розуміє більшість речень
- складає речення з чотирьох-п'яти слів
- може назвати своє ім'я, вік, стать
- використовує займенники (я, ти, ми, вони, мене) та деякі іменники в множині (машини, собаки, коти)
- незнайомі люди можуть зрозуміти більшість з того, що дитинка говорить
Моторний розвиток
Дитинка:
- добре лазить
- підіймається та спускається зі сходів, почергово змінюючи ніжки
- копає м'ячика
- легко бігає
- їздить на триколісному велосипеді
- легко нахиляється вперед, не падаючи
Моторика рук
Дитинка:
- малює горизонтальні, вертикальні, кругові лінії олівцем чи крейдою
- перегортає сторінки в книжках по одній
- будує вежу з шести та більше кубиків
- тримає олівець у позиції писання
- закручує і розкручує кришечки на баночках, гайки, болти
- крутить ручки, що обертаються
Повідомте лікаря Вашої дитини, якщо в неї присутня хоча б одна з таких ознак затримки розвитку у її віковій категорії:
Дитинка:
- часто падає та із труднощами долає сходи
- в дитини постійна слинотеча або дуже нерозбірлива мова
- не може збудувати вежу з чотирьох та більше кубиків
- в дитини труднощі з маніпулюванням дрібними предметами
- до 3-х років не навчилася змальовувати коло
- не може спілкуватися, використовуючи коротенькі фрази
- не зацікавлена вигаданими іграми
- не розуміє простих вказівок, прохань
- проявляє малий інтерес до інших дітей
- дуже важко переносить відсутність мами чи людини, з якою проводить найбільше часу
- слабкий зоровий контакт
- обмежений інтерес до іграшок
- сильно втрачає вже набуті навики