4 роки
Соціальний розвиток
Дитина:
- дитину цікавить все нове
- спілкується, бавиться з іншими дітьми
- бавиться в “доньки-матері”
- все більше любить фантазувати
- одягається і роздягається
- бере участь у розв'язуванні конфліктних ситуацій
- стає самостійнішою
Емоційний розвиток
Дитина:
- може вірити в те, що багато незнайомих предметів, істот є монстрами
- сприймає себе як цілісну особистість з частинами тіла, розумом, емоціями
- часто не може відрізнити фантазію від реальності
Когнітивний розвиток
Дитина:
- правильно називає деякі кольори
- розуміє поняття “рахування” і може знати кілька цифр
- намагається розв'язати якусь проблему з єдиної для неї точки зору
- чіткіше орієнтується в часі
- виконує трьохкомпонентні прохання
- згадує частини оповідей
- розуміє поняття “однаковий” і “різний”
- залюбки фантазує
Мовний розвиток
Дитина:
- опанувала базові правила граматики
- вживає речення з п'яти-шести слів
- говорить достатньо чітко, щоб незнайомі люди її розуміли
- розповідає історії
Моторний розвиток
Дитина:
- підскакує та стоїть на одній ніжці до 5 секунд
- піднімається і опускається зі сходів без підтримки
- копає м'ячика вперед
- кидає м'ячик ручкою
- ловить м'ячик, що відскакує від підлоги
- впевнено рухається вперед-назад
Моторика рух
Дитина:
- змальовує предмети квадратної форми
- малює людину з двома чи чотирма частинами тіла
- користується ножицями
- малює кружечки і квадратики
- починає змальовувати деякі великі літери
Повідомте лікаря Вашої дитини, якщо в неї присутня хоча б одна з таких ознак затримки розвитку у її віковій категорії:
Дитина:
- не може кинути м'ячика рукою
- не може стрибати на місці
- не може їздити на триколісному велосипеді
- не може втримати крейдочку між великим та іншими пальцями руки
- має труднощі з писанням карлючками
- не може побудувати вежу з чотирьох кубиків
- не відходить від батьків або все ще плаче, коли їх немає поруч
- не зацікавлена в інтерактивних іграх
- ігнорує інших дітей
- не розмовляє з людьми, що не є членами її родини
- не фантазує
- відмовляється одягатися, спати, ходити в туалет
- впадає в істерику, стає неконтрольованою, коли засмучується чи злиться
- не може змалювати кружечок
- не вживає речення з більше, ніж трьох слів
- не вживає правильно займенники “я” і “ти”
- сильно втрачає вже набуті навики