5 років
Соціальний розвиток
Дитина:
- прагне зробити щось приємне друзям
- хоче бути схожою на своїх друзів
- охочіше підпорядковується правилам
- любить співати, танцювати, грати ролі
- проявляє більше самостійності, навіть може сама відвідати сусіда, що живе поруч
Емоційний розвиток
Дитина:
- усвідомлює різницю між хлопчиками та дівчатками
- здатна розрізняти, де є реальність і де є фантазія
- інколи вимагає великої уваги до себе, інколи дуже охоча до співпраці
Пізнавальні досягнення
Дитина:
- може порахувати 10 і більше предметів
- правильно називає щонайменше 5 кольорів
- краще розуміє поняття “час”
- знає речі, що їх використовують щодня у домашньому побуті (мед, їжа, побутові прилади)
Мовний розвиток
Дитина:
- пригадує уривки з оповідок
- вживає речення з більше, ніж 5 словами
- вживає майбутній час
- розповідає довші історії
- називає ім'я і адресу
Моторний розвиток
Дитина:
- стоїть на одній нозі 10 і більше секунд
- скаче, кувиркається
- гойдається на гойдалці, лазить
- може скакати із скакалкою
Моторика рук
Дитина:
- перемальовує трикутнички та інші фігури
- малює людину з тілом
- пише деякі літери друкованими
- одягається і роздягається без допомоги
- використовує виделку, ложку і інколи столовий ніж
- самостійно визначає, коли їй треба піти в туалет
Повідомте лікаря Вашої дитини, якщо в неї присутня хоча б одна з таких ознак затримки розвитку у її віковій категорії:
Дитина:
- поводиться дуже перелякано чи сором'язливо
- дуже агресивна
- дуже важко погоджується на тимчасову розлуку з батьками
- її легко відволікти, дитина не може зосередитися на якійсь одній діяльності більше, ніж на 5 хвилин
- мало зацікавлена в іграх з іншими дітьми
- не спілкується з іншими людьми або спілкується дуже поверхнево
- рідко фантазує чи імітує когось в іграх
- майже завжди здається нещасливою чи сумною
- не бере участі в різноманітних активностях
- уникає чи цурається інших дітей і дорослих
- проявляє мало емоцій
- має труднощі, коли їсть, спить чи ходить в туалет
- не відрізняє реальність від фантазії
- виглядає незвичайно пасивною
- не розуміє двохкомпонентні прохання з використанням прийменників (“Поклади ляльку на ліжко і дістань м'ячика з-під ліжка”)
- не може правильно назвати свої ім'я та прізвище
- не вживає правильно множину та минулий час в розповідях
- не розповідає про те, що робила і пережила за день
- не може побудувати вежі з 6-8 кубиків
- їй не зручно тримати крейду в руці
- стикається з труднощами, коли роздягається
- не вміє добре чистити зуби
- не вміє мити та витирати ручки
- сильно втрачає вже набуті навики