5 років

Соціальний розвиток

Дитина:

  • прагне зробити щось приємне друзям
  • хоче бути схожою на своїх друзів
  • охочіше підпорядковується правилам
  • любить співати, танцювати, грати ролі
  • проявляє більше самостійності, навіть може сама відвідати сусіда, що живе поруч

Емоційний розвиток

Дитина:

  • усвідомлює різницю між хлопчиками та дівчатками
  • здатна розрізняти, де є реальність і де є фантазія
  • інколи вимагає великої уваги до себе, інколи дуже охоча до співпраці

Пізнавальні досягнення

Дитина:

  • може порахувати 10 і більше предметів
  • правильно називає щонайменше 5 кольорів
  • краще розуміє поняття “час”
  • знає речі, що їх використовують щодня у домашньому побуті (мед, їжа, побутові прилади)

Мовний розвиток

Дитина:

  • пригадує уривки з оповідок
  • вживає речення з більше, ніж 5 словами
  • вживає майбутній час
  • розповідає довші історії
  • називає ім'я і адресу

Моторний розвиток

Дитина:

  • стоїть на одній нозі 10 і більше секунд
  • скаче, кувиркається
  • гойдається на гойдалці, лазить
  • може скакати із скакалкою

Моторика рук

Дитина:

  • перемальовує трикутнички та інші фігури
  • малює людину з тілом
  • пише деякі літери друкованими
  • одягається і роздягається без допомоги
  • використовує виделку, ложку і інколи столовий ніж
  • самостійно визначає, коли їй треба піти в туалет

Повідомте лікаря Вашої дитини, якщо в неї присутня хоча б одна з таких ознак затримки розвитку у її віковій категорії:

Дитина:

  • поводиться дуже перелякано чи сором'язливо
  • дуже агресивна
  • дуже важко погоджується на тимчасову розлуку з батьками
  • її легко відволікти, дитина не може зосередитися на якійсь одній діяльності більше, ніж на 5 хвилин
  • мало зацікавлена в іграх з іншими дітьми
  • не спілкується з іншими людьми або спілкується дуже поверхнево
  • рідко фантазує чи імітує когось в іграх
  • майже завжди здається нещасливою чи сумною
  • не бере участі в різноманітних активностях
  • уникає чи цурається інших дітей і дорослих
  • проявляє мало емоцій
  • має труднощі, коли їсть, спить чи ходить в туалет
  • не відрізняє реальність від фантазії
  • виглядає незвичайно пасивною
  • не розуміє двохкомпонентні прохання з використанням прийменників (“Поклади ляльку на ліжко і дістань м'ячика з-під ліжка”)
  • не може правильно назвати свої ім'я та прізвище
  • не вживає правильно множину та минулий час в розповідях
  • не розповідає про те, що робила і пережила за день
  • не може побудувати вежі з 6-8 кубиків
  • їй не зручно тримати крейду в руці
  • стикається з труднощами, коли роздягається
  • не вміє добре чистити зуби
  • не вміє мити та витирати ручки
  • сильно втрачає вже набуті навики